sobota, 6 kwietnia 2013

Poradnik au pair: prezenty

A teraz coś co uwielbiam czyli prezenty! Nie zależnie od tego na jak długo jedziemy wypadałoby kupić naszej przyszłej host-rodzince coś w prezencie. Osobiście jest to jedna z moich ulubionych części, bo kocham kupować i dawać prezenty! :)


No tak ale co kupić? Macie już jakieś pomysły? Nie? Nie szkodzi! Poniżej przedstawiam listę z podziałem na konkretnych członków rodziny, która mam nadzieję ułatwi Wam to zadanie! :) 

Hości: 
Dla hostów
  • alkohol: żubrówka, miód pitny, dębowa w fajnym opakowaniu - musimy się jednak wcześniej upewnić, że hości piją. Z alkoholem trzeba być bardzo ostrożnym ale jeśli wiemy od poprzedniej au pair że hości piją okazyjnie to nie ma problemu i możemy podarować jeden z naszych popisowych trunków! 
  • słodycze: ptasie mleczko, torcik wedlowski, bombonierka Chopina w metalowej puszcze - bombonierki z puszkach są bardzo dobrym pomysłem, bo bardzo ładnie się prezentują
  • książka bądź album o Polsce / naszym mieście (ewentualnie książka kuchnia Polska)
  • typowe pamiątki z naszego miasta np. trykające się koziołki z Poznania, syrenka z Warszawy itd. Mogą to być kubki, breloczki, podstawki pod kubek itd. z jakimś elementem z naszego miasta
  • kalendarz z Polskimi widokami - jeśli jedziemy na koniec/początek roku
  • płyty z muzyką Polską
Malutkie dzieci :
Dla 2latka
  • maskotki z postaciami z naszego regionu (smok wawelski, koziołki etc.) / z naszych Polskich bajek (Bolek i Lolek, Reksio itd.)
  • klocki - jak macie trochę miejsca w bagażu ;)
  • drewniane układanki
  • grzechotki / gryzaczki itd.- dla tych mniejszych dzieci tak do 1,5 roku
  • malutkie książeczki z różnymi przedmiotami np. warzywa, owoce itd. gdzie na jednej stronie jest obrazek i podpis - dla tak małego dziecka nie ma różnicy w jakim języku są podpisy a większość dzieci bardzo lubią takie książeczki
  • kaczuszka do kąpieli
  • puzzle piankowe
Dzieci:
  • kolorowanki
  • gry planszowe
  • Dla 8latki
  • puzzle
  • słodycze - jeśli hości nie mają nic przeciwko jedzeniu słodyczy przez dzieci
  • plecaczki w formie maskotek
  • książki z Polskimi bajkami po angielsku
  • ozdoby do włosów / ładne kolczyki itd
  • pamiątki typowo z Polski - kubek z orzełkiem, skarbonkę z naszego regionu (np. fajny domek góralski z gór itd.)
  • farbki witrażowe, malutkie krosno, zestaw do robienia biżuteria i inne tego typu rzeczy do rozwijania zdolności artystycznych
Co jeszcze byście zaproponowali? :)

Więcej pomysłów możecie znaleźć tutaj: http://www.forumaupair.pl/viewtopic.php?f=3&t=289

Szukanie prezentów ma być dla nas zabawą! Ma to być miły gest i pokazanie naszej dobrej woli. Osobiście uważam, że nie warto wydawać fortuny kupując hostom nie wiadomo co! Ja obu rodzinkom za pierwszym razem kupiłam bombonierkę Chopina w metalowej puszce dla hostów i ptasie mleczko dla dzieciaków. Dopiero jadąc drugi raz do tej samej rodziny "wysiliłam się" na fajniejsze prezenty - obrazki powyżej ;) Wtedy wiedziałam co moja rodzinka lubi i że na pewno prezenty nie zostaną rzucone w kąt tylko dzieci będa się bawić, a hości spróbują alkoholu. Dzieciakom z pierwszej rodzinki zawsze kupowałam prezenty odwiedzając je i uważam, że to ma większy sens niż prezenty na przywitanie ;)

3 komentarze:

  1. Hej, ja chciałabym wyjechać jako au pair na wakacje, głownie aby udoskonalić mój angielski. Czy mogłabyś podać mi do siebie maila? Mam kilka pytań:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lub odezwij się do mnie, jeżeli byś mogła :) ania054375@wp.pl lub numer gg 22378969. Dziękuję ! :)

    OdpowiedzUsuń