niedziela, 31 marca 2013

Poradnik au pair: gdzie szukać rodzin

Już od dawna planowałam się zabrać za napisanie kilku wpisów na temat bycia au pair - w końcu mam w tym jakieś tam doświadczenie. Jest wiele pytań i wątpliwości które chodziły mi po głowie gdy po raz pierwszy szukałam rodzinki i decydowałam się na tą przygodę i w kilku najbliższych postach postaram się opisać cały proces "how to be an au pair" :) Jakby ktoś miał jakieś szczególne pytania czy wątpliwości to zachęcam do kontaktu (komentarze / mail) w końcu kto pyta nie błądzi ;)

Temat na dziś to: Gdzie szukać naszej przyszłej rodziny goszczącej?




Do wyboru mamy dwie opcje: skorzystać z usług agencji lub postarać się znaleźć coś na własną rękę. Obie formy mają swoje wady i zalety. Przyznam się szczerzę, że (jeszcze) nigdy nie korzystałam z usług agencji gdyż w mojej 3 letniej karierze wyjeżdżałam jedynie jako summer au pair i uważam że przy wyjazdach wakacyjnych o wiele lepszą opcją jest szukanie rodzinki poprzez strony internetowe.

Agencja jest bardzo przydatna przy dłuższych wyjazdach a także przy wyjeździe do USA. Wiadomo agencja ma sprawdzone rodziny, opiekuje się nami, pomaga przy rozwiązywaniu wszelkich problemów i konfliktów z rodziną, organizuje spotkania z innymi au parkami itd. Jednak są też pewne minusy: agencji trzeba zapłacić! I to nie mało... Przy wyjeździe do USA na rok agencji musimy zapłacić ok. 2000zł, natomiast wyjazdy na summer au pair z pomocą agencji uszczuplą nasz portfel o ok. 600-700zł. Boli co? ;)



Dlatego ja wyjeżdżając trzykrotnie jako summer au pair zawsze szukałam rodzinek na stronach internetowych - oszczędności muszą być!  :) Zaletą strony internetowej prócz braku kosztów jest także duża możliwość przebierania w przyszłych rodzinkach - nikt nie narzuca nam terminów kiedy powinniśmy ową rodzinę znaleźć i nie czepia się, że odrzucamy wszystkie rodzinki bo zawsze mamy jakieś ale. Szukając na własną rękę to my o wszystkim decydujemy i jeśli rodzinka nie podoba nam się nawet z najgłupszego z najgłupszych powodów możemy jej nie brać pod uwagę i koniec - nie ma dyskusji pod tytułem "a dlaczego ta rodzinka była zła". Niektórzy obawiają się że wyjazd na własną rękę nie jest taki bezpieczny jak wyjazd z agencją, czy mają rację? Ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie, bo ja jestem szczęściarą i zawsze trafiałam na super rodzinki - nikt nigdy nie próbował mnie oszukać więc czemu z Wami miało by być inaczej? ;) Oczywiście wiadomo oszuści istnieją ale wydaje mi się, że przy dzisiejszej technologii możemy na przykład pogadać z rodziną na skype, poprosić o maila do byłej au pair czy odnaleźć naszych hostów na facebooku ;)  Zresztą jeśli decydujemy się na wyjazd do Europy to naprawdę bilety do Polski nie są takie drogie i jeśli okaże się, że rodzinka to oszuści to możemy spakować manatki i wrócić do kraju lub znaleźć inną rodzinkę. Jak to mówią: no risk no fun! :D



Ja po raz pierwszy jako au pair wyjechałam po maturze (korzystając z tych najdłuższych wakacji). Szukając swojej przyszłej host family brałam pod uwagę tylko kraje anglojęzyczne czyli UK i Irlandię. Przy poszukiwaniach korzystałam ze strony www.aupair-world.net/ Wybór strony albo agencji jest decyzją indywidualną - ja zdecydowałam się na stronę ze względu na brak kosztów. Rodzinkę znalazłam w Irlandii (polecam ten kraj!). Za drugim razem mój wybór znowu padł na Irlandię (uwielbiam ten kraj + miałam już tam znajomych z poprzedniego roku) i znów szukałam rodzinki w internecie i znów sukces! Rodzinkę polubiłam tak bardzo, że w 2012r oszczędziłam sobie emocji związanych z szukaniem host family i wróciłam na stare śmieci do tej samej rodziny! :)

Lista najpopularniejszych agencji:

  • Cultural Care - wyjazdy do USA, opłata ok. 2000zł z ubezpieczeniem.Istnieje możliwość obniżenia kosztów.
  • Prowork - wyjazdy do USA (850zł + 100$), Europa (690zł)
  • Happy AuPair - wyjazdy do Europy (480zł), summer au pair (580zł)
  • Gawo -  wyjazdy do USA (750zł +100$), Europa (750zł)


Lista najciekawszych stron internetowych:

  • Aupair World- tutaj znalazłam moją pierwszą rodzinkę w 2010r
  • New aupair - tutaj z kolei znalazłam rodzinkę w 2011r
  • Easy aupair -z tej strony korzystała au pairka Czeszka którą poznałam w Irlandii

Więcej stron nie znam osobiście, a nie chcę polecać coś z czego nigdy nie korzystałam i nie wiem jak działa! :) Bardzo polecam dwie pierwsze pozycje - łatwe w obsłudze i naprawdę da się tam znaleźć fantastyczne rodzinki czego ja jestem przykładem! ;)


A w następnym poście opiszę cały proces szukania rodziny poprzez stronę internetową. Zapraszam! :)

1 komentarz:

  1. cześć, na tych stronach z ofertami au pair byłaś premium member ? jak tam znalazłas rodzinke? pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń