poniedziałek, 17 czerwca 2013

Rok bloga // zdane prawko :D // to do in Spain

¡Hola chicos y chicas! :D

Wiecie, że dzisiaj są pierwsze urodziny mojego bloga? Ależ ten czas szybko leci :o Z tej okazji chciałabym podziękować wszystkim za odwiedziny i czytanie - zawsze mi miło jak widzę, że ktoś jeszcze prócz mnie czyta moje codzienne/niecodzienne perypetie :)


Poza tym muszę się Wam pochwalić, że w dniu dzisiejszym zdałam prawko! Brawo ja! :D Moje starania o prawko zaczęły się jakoś pod koniec 2011 roku.
Pierwsza próba - nie zdałam na mieście przy manewrze skrętu w lewo
Druga próba - nie zdałam na łuku :o
Trzecia próba - nie zdałam przy skręcie w prawo (a co! :D)
Czwarta próba - w sumie nie wiem czy to liczyć, bo na egzamin nie poszłam :o W komputerze wpisałam złą datę i pewna byłam, że egzamin mam w środę choć tak naprawdę był we wtorek. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie ;)
Piąta próba - ZDAŁAM :D Pierwszy raz po wejściu do samochodu niczym się nie stresowałam - byłam tak wyluzowana jak na normalnych jazdach! :) Trafiłam na super egzaminatora, którego miałam ostatnim razem i wiedziałam, że jest świetny. A na dodatek na jazdach ptak narobił mi na szybę - hahaha mówią, że to na szczęście ! :D

Koniec z jeżdżeniem Reanult Clio :D

Oprócz tego nie wiem czy wspominałam ale kupiłam już bilet do Barcelony - lecę 26 czerwca i na miejscu będę ok. 20. Śmiesznie się złożyło, bo moja dobra koleżanka Roser akurat kilka dni wcześniej będzie w Barcelonie i wraca do Dublina... tak 26! Lot ma o 23 więc uda nam się na chwilę spotkać na lotnisku :) Roser zaproponowała mi nocleg w domu jej rodziców - trochę się boję tego jak ja się z nimi dogadam ale ponoć mama Roser uczy się angielskiego i bardzo chciałaby z kimś poćwiczyć :D w Barcelonie będę 1-2 dni i stamtąd do Walencji :)

A na koniec lista rzeczy do zrealizowania podczas 3 miesięcznego pobytu w Walencji :)

To do in Spain // Para hacer en España :)

  • Zobaczyć walki byków - ole!
  • Spróbować co najmniej 5 różnych tapas
  • Zobaczyć pokaz flamenco
  • Zjeść paelle w Walencji 
  • Wziąć udział w Encierro (ucieczka przed bykami) w Pampelunie (6-14 lipca) //muszę dokładnie przeliczyć czy mnie na to stać, bo koszt podróży Walencja - Pampeluna niestety duuuży :(
  • Wziąć udział w festiwalu Tomatina (rzucanie się pomidorami :D) (28 sierpnia)
  • Pójść na mecz piłki nożnej - w końcu liga hiszpańska to zupełnie inne standardy :)

To visit // Para visitar
  • Odwiedzić Murcję
  • Odwiedzić Castilla La Mancha (Toledo, Cuenca)
  • Pojechać do Lisbony
  • Odwiedzić Madryt
  • Odwiedzić Pampelunę
  • Odwiedzić Andaluzję (->Cordoba->Sevilla->Granada->Ronda->Gibraltar->Malaga->)
  • Odwiedzić Kraj Basków (Bilbao, San Sebestian)
  • Odwiedzić po raz kolejny Barcelonę :)
Jedna z pocztówek w mojej kolekcji :D

2 komentarze:

  1. walki byków też mam w planach. do Pampeluny niestety nie dam rady, bo kasy brak, a Tomatina do przemyślenia jeszcze.
    Jak będziesz chciała przyjechać do Madrytu to dawaj znać! Można by się spotkać wtedy. :)
    Oj, i Murcja, tak! Zobacz koniecznie, uwielbiam to miasto i ogromnie za nim tęsknię.

    A na długo w ogóle wyjeżdżasz?

    OdpowiedzUsuń
  2. aaa, i gratuluję prawka! :) ja zdałam prawie miesiąc temu, więc wiem, że to wcale nie takie łatwe na jakie wygląda.

    OdpowiedzUsuń