niedziela, 24 lutego 2013

Serialowe love

Któż ich nie ogląda? Bardzo trudno byłoby mi wskazać co najmniej jedną osobę z mojego otoczenia, która nigdy w życiu nie oglądała żadnego serialu. To poprostu niemożliwe! Wszyscy oglądają seriale. Począwszy od babć ślędzących kolejne odcinki "Mody na sukces" i Klanu" poprzez naszych rodziców przypatrującym się losom bohaterów z coraz to nowszych produkcji TVN-u czy Polsatu aż po nas młodych ludzi oglądających głównie ameryakńskie tworzywa ściągane z internetu czy też odtwarzane on-line. Czy oglądanie seriali to starta czasu czy wręcz przeciwnie? Myślę, że tutaj każdy udzieliłby innej odpowiedzi, dla mnie oglądanie seriali to chwila relaksu tak bardzo potrzebna po męczącym dniu pełnym wysiłku intelektualnego. Oglądając seriale możemy choć na chwilę zapomnieć o naszych problemach. Gdy już wczujemy się w losy bohaterów ze szklanego ekranu dostajemy gwarancję, że taka chwila relaksu będzie się powtarzała co tydzień - dla mnie bomba! Dodatkowo w moim przypadku jest to także doskonały sposób na trenowanie języka gdyż wszystkie seriale oglądam w oryginale bez napisów :) Chciałabym podzielić się z Wami z serialami które oglądałam bądż oglądam (pogrubione). Oto i one (kolejność przypadkowa):

  • The Big Bang Theory (Teoria Wielkiego Podrywu) - 10/10 - serial komediowy opowiadający o grupie jajogłowych i ich sąsiadce kelnerce. Jeśli ktoś nie widziała to jak najbardziej polecam. Jestem pewna, że pokochacie Sheldona i z niecierplwiością będzięcię czekać na piątkowy poranek kiedy to ukazuję się nowy odcinek! :) Serial zaczęłam oglądać będąc au pair w Irlandii w 2011.
  • Dexter 10/10 - tytułowy Dexter to pracownik laboratorium kryminalistycznego zmagający się ze swoim Mrocznym Pasażerem przez którego ma potrzebę zabijania ludzi. Nigdy nie myślałam, że tego typu serial zyska moje uznanie, ale uwielbiam Dextera mimo iż jest seryjnym zabójcą. Także polecam i nie mogę się doczekać czerwca kiedy to ukaże się ostatni sezon! :)
  • Grey's Anatomy (Chirurdzy) 8/10 - w serialu przedstawione jest życie chirurgów od kuchni. Od pierwszego sezonu wiele się zmieniło jednak wciąż z przyzwyczajenia oglądam. 

  • ER (Ostry dyżur) 9/10 - serial który oglądałam za małolata, a kilka lat temu obejrzałam wszystkie seoznu od początku korzystając z dobroci tvn7 ;) Przedstawione w nim są losy lekarzy pracujących na ostrym dyżurze. 

  • House M.D. (Dr House) 8/10 - myślę, że każdy zna tytułową postać cynicznego doktora House'a. Oglądałam wszystkie sezony prócz... ostatniego. Obejrzałam chyba 2 odcinki i nie mogłam przebrnąć dalej więc do tej pory nie wiem jak się ten serial skończył ;)

  • Desperate Housewives (Gotowe na wszystko) 6/10 - Serial opowiada o losach czterch gospodyń domowych żyjących na przedmieściach. Jak się okazuje przedmieścia wcale nie są nudne... wręcz przeciwnie! Obejrzałam wszystkie sezonu (od którtegoś sezonu oglądałam na bieżąco z ABC).

  • Suburgatory (Podmiejski czyściec) 7/10 - Przedmieścia oczami Tessy - nastolatki wychowywanej przez ojca, która została zmuszona do przeprowadzki ze sweojego ukochanego miasta na nudne przedmieścia. Zaczęłam oglądać podczas ostatniego pobytu w Irlandii, bo wieczorami zazwyczaj nie było co robić, a nie zawsze miałam siły na czytanie książek ;) Chwilowo nie mam czasu i nie jestem na bieżąco z odcinakmi.

  • New girl (Jess i chłopaki) - serial opowiada o zwariowanej nauczycielce Jess, która dzieli mieszkanie z trójką kolegów. Całkiem zabawny i aż chce się wiedzieć co nowego u Jess :) Tak jak poprzedni serial zaczęłam oglądać w nudne wieczory w Irlandii w zeszłym roku :)


  • How I met your mother (Jak poznałem Waszą matkę) 10/10 - w tym serialu Ted opowiada swojej córce i synowi historię poznania ich matki. Serial komediowy - pierwsze sezony przezabawne (4 pierwsze sezony dostałam od koleżanki auparki będąc w Irlandii w 2010r i obejrzałam je chyba w 2tygodnie tak mnie wciągnęło :D), kolejne troche gorsze, ale zdarzają się odcinki perełki. 
 
  • 2 broke girls (2 spłukane dziewczyny) 9/10 - kolejny serial komediowy. Tym razem śledzimy losy dwóch kelnerek (jedna z nich jest spłukaną milionerką, a druga od zawsze była biedna), które dążą do założenia sklepu z babeczkami. Ciekawa fabuła i zabawne odcinki choć niektórzy uważają, że serial jest trochę zbyt wulgarny. Jest to kolejny i zarazem ostatni serial który zaczęłam oglądać w Irlandii w 2012 roku :)


  • Friends (Przyjaciele) 8/10 - klasyka! Nie wiem czy kiedykolwiek obejrzałam wszystkie odcinki - pewnie nie. Może jak kiedyś będę miała dużo za dużo wolnego czasu to zrobię sobie maraton ;)

  • Beaver Falls 9/10  - serial (a właściwie mini-serial, bo jeden sezon ma 6 odcinków, a są 2 sezony) opowiadający o trójce Brytyjczyków, którzy są opiekunami na amerykańskim obozie Beaver Falls. Naprawdę świetny serial emitowany przez e4 w wakacje - oglądałam będąc au pair w Navan w 2011 i w 2012 :)

  • Game of Thrones (Gra o tron) 7/10 - serial oparty na powieścach fantastycznych sagi "Pieśni lodu i ognia" (polecam książki!) autorstwa G.R.R.Martina. Świat fanatstyczny - rycerze, smoki, wilkory, Inni - ciężko to streścić w kilku zdaniach ;) Polecam tym, którzy nie lubią czytać - pozostali niech lepiej przeczytają książki, bo są o wiele lepsze! Obejrzałam pierwszy sezon podczas maratonu z siostrą. Po maratonie przeczytałam wszystkie książki przez co drugi sezon w ogóle mi się nie podobał i obejrzałam może 3 odcinki - za bardzo denerowało mnie jak dużo rzeczy scenarzyści zmienili i pozostałam przy czytaniu książek :)

  • Franklin & Bash 9/10 - serial komediowy opowiadający o pracy dwóch prawników. Oglądałam jedynie będąc w Irlandii (2011 i 2012r), bo w Polsce nie mogłam znaleźć na bieżąco odcinków - a szkoda, bo serial jest bardzo ciekawy! :)

  • Czas honoru 9/10 - polski serial opowiadający o losach czterech młodych cichociemnych. Naprawdę polecam mimo, że na ogół nie lubię Polskich produkcji. Nie spodobało mi się tylko zakończenie ostatniego sezonu i to, że będzie nowy sezon. Niestety nie zawsze reżyserzy biorą pod uwagę to czego chcieliby widzowie.
 
  • Przepis na życie 8/10 - chyba jedyny polski serial jaki  wciąż oglądam :) Losy Anki - kucharki amatorki oraz rozwiedzionej matki. Całkiem miło się ogląda i nie brakuje zabawnych momentów.

  • Czterej pancerni i pies 8/10 - klasyka, klasyka, klasyka! Kto nie widział niech się nie przyznaje! Bardzo lubię ten serial i oglądałam wraz z rodzicami kilka razy :) 




To są wszystkie seriale, które mogę zaliczyć do regularnie przez mnie oglądanych i lubianych :) Jak widzicie większość seriali zaczynałam oglądać będąc au pairką (bycie au pair na wsi = nudne wieczory = dużo tv i książek), a potem kontynuowałam w Polsce będąc ciekawa dlaszych losów bohaterów :) Tylko nie pomyślcie sobie, że jestem jakąś maniaczką seriali, bo tak nie jest :D Widzieliście któryś serial z mojej listy? Jak oceniacie? A może znacie inny ciekawy serial? Zapraszam do dyskusji :)

1 komentarz:

  1. Też własnie miałam napisać post o serialach :-)ubiegłaś mnie :P
    Więc ja z wymienioych przez Ciebie to ogladam Big Bang Theory, Grey's , Dextera, Suburgatory i 2 broke girls.
    A polecam Ci Pretty Little Liars, CSI oczywiscie to moje uzaleznienie, Vampire Diaries oraz nowy Carrie Diries. Zobacz sobie i dja znac co myslisz :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń